2015. június 27., szombat

9. fejezet



Ahogy Caleb mondta, este már kopogott is az ajtón.
- Elhoztam. – adja öccse kezébe az aktát.
- Sok időbe telt?
- Nem, mivel anya otthon volt könnyen hozzáfértem a gépéhez.
- Kössz tesó.
- Szívesen. De ha lehet legközelebb felejtsetek el.
- Úgy lesz. – közelebb megyek hozzá, majd megállok vele szemben. Közelebb hajolok az arcához és nyomok egy puszit az oldalára, majd a fülébe súgom – Köszönöm.
Aztán elviharzott. Mi a kanapéra telepedtünk le és kinyitottuk az aktát.
- Marcus Grey. Született 1971. február 13-án. Apja neve: Simon Grey. Anyja neve: Helen Grey. Lakóhelye: New York, Tross utca, 39. 5. emelet 12.
- Azt hiszem megtaláltuk.

***

Rögtön elindultunk, s már a ház előtt állunk. Csípős hideg van, még a leheletünket is látjuk. Elkezdem keresni a 12-es számot. Megnyomom a gombot.
- Haló! – szól bele egy férfihang.
- Jó napot Mr. Grey! A segítségére lenne szükségem…
- Nem vállalok el semmilyen munkát! Visszavonultam. Viszlát!
Hogy mi? Nem, nem mehet el! Kétségbe esek.
- Ne! Kérem várjon! Tracy Saunders vagyok!
- Azt mondta Saunders? Robert és Katie Saunders lánya?
- Igen! Kérem, csak ön segíthet!
- Jól van. Gyere!
Egy sípoló hang hallatszik, miközben Peter kinyitja az ajtót. Ahogy belépünk a lépcsőházba erős bűz üti meg az orrom. Mindjárt elkezdek öklendezni. A falak sárgára festettek, graffitikkel ékesítve. Sétálunk és megállunk a lift előtt, amire egy cetli van feltűzve. NEM MŰKÖDIK! Mire én sóhajtok egy nagyot. Most gyalogolhatunk fel az ötödikre.
- Hölgyem felvezethetem a lépcsőn? – nyújtja felém a kezét Peter. Mire én elmosolyodok.
- Hát persze uram. – teszem bele a tenyerébe. A bőre érdes volt és hideg. A lépcsők is épp olyan sivárak, mint amilyen az előtér volt. Lepukkant és még mindig érződött azaz irtózatos bűz. Bár már kezdem megszokni. Már alig bírok lépcsőzni, de legalább már a negyediken járunk.
- Sose voltam jó tesiből. – mondom a vállam fölött Peternek, aki mögöttem cammog.
- Én viszont osztályelső voltam belőle.
- De jó egyeseknek. Végül is szeretek sportolni… legalábbis, ha az van amit én akarok.
- Szóval az iskoládban nem volt ilyen?
- Nem igazán.
Ezen felnevetet, majd elhallgattunk. Elértük az ötödik szintet. Kivágom az ajtót, és bemegyünk.
- Jó egy csendes ház.
- Túl csendes. – teszem hozzá. Még mindig sétálunk. Egyszerűen végtelennek tűnik ez a folyosó. Az egymás mellett lévő ajtókra meresztem a szemem: 9, 10, 11 és 12.
- Itt vagyunk. – fújom ki magam. Bekopogok, mire az ajtó kinyílik.
- Gyere be! – kiabál a férfi. Megfogom a kilincset és benyitok. A szoba teljesen sötétbe burkolózik. Csak egy kis zöld fény világít. Egy csomó számítógépes kütyü van az asztalon. Azokból árad a fény. Előtte egy forgós bőrszékben ül egy ember. Kövér, a nyaka szinte nem is látszik a tokájától, szemüveget visel, és a fején vörös göndör fürtök állnak szerteszét.
- Tracy?
- Igen én vagyok.
Ebben a pillanatban Peter is belép a kis helységbe, amitől Marcus megijed.
- Ő kicsoda?
- Egy barát. Megmentett a Különítménytől.
- Oké. Szóval miért jöttél el hozzám?
- Apa küldött, hogy segíts.
- Mi történt? Ha nem lenne baj nem jöttél volna el.
- A Különítmény felégette a házunkat.
Az arca egy pillanatra kifejezéstelen volt.
- Mondj el mindent, részletesen!
És akkor megint elmondtam a történetem, persze csak röviden.
- Szóval mit akarsz megtudni?
- Mik ez a jel? – húzom fel a pólóm.
- Még nem igazán tudom. Nem mindenkin van.
- De rajtam igen. – mutatja meg Peter is.
- Szerintem ez azt jelenti, hogy több képességetek van. Hogy is hívnak fiú?
- Peter Palmer.
Látom Marcus arcán a döbbenetet. Valami nem stimmel.
- Mi az? – vonom kérdőre.
- Semmi… még. De haladjunk nem érek rá egész éjjel. – mintha olyan elfoglalt lenne.
- Szóval a Különítményről kéne információ. Hol található, ki irányítja, hány fogoly van, hogyan működik… hogy tehetem tönkre.
- Feladod nekem a leckét. – sóhajt fel.
- De hát miért? Maga régen ott dolgozott!
- Már rég ott hagytam! – üvölti. Egy perc után megszólal. -  Változnak az idők Tracy. Emberek halnak meg, s újjak jönnek helyettük. Új biztonsági protokollt írnak elő, új foglyok, új hely.
- De ezeken a számítógépeken csak utána tud nézni valaminek.
- Megpróbálom. – azzal a számítógép felé fordul, és úgy üti a billentyűket, mintha csak zongorázna.
Mi Peterrel a szék felett nézünk a monitorra. Csupa betű és betű és betű. Semmit sem értek belőle, de attól nézem. Végül megáll.
- Nagyon kevés az információ.
- Remek… - vágom rá.
- De attól még segíthetek. – néz rám haragosan, mire én a fejemet a szégyentől lehajtom, és a földet kezdem el bámulni. Mikor újra megszólal felnézek.
- Nincs itt sem a hely, sem a főnök. Azt tudnod kell, hogy álcázzák. Lehet, hogy te már többször elmentél az épület előtt, vagy mát jártál is bent.
- Akkor hogy-hogy nem vettem észre?
- A föld alatt van.
- És a főnök? Nem lehet, hogy az még az, aki még a te idődben volt?
- Nem lehet az. Megölték. – érdekes módon, már nem zavar annyira ez a szó. Olyan, mintha csak egy álom lenne… olyan semmilyen.
- A biztonsági rendszert fel kell majd törnöm. Sok időbe fog telni.
- Mégis mennyi? – szólal meg Peter, szinte másodjára. Szinte el is felejtetem, hogy itt van.
 - Két hét, vagy több.
- Remek. – mondja Peter idegesen, majd megszólalok.
- És kiket alkalmaznak? Vagyis embereket, de másokat is… érted?
- Igen mindkettőből van ott elég. A képességgel bírók hatékonyabbak, mint a normális emberek.
- Értem. – bólintok.
- A technológiájuk biztos nagyon sokat fejlődött, és a cellák is biztosabbak lettek, és több rab.
- Sikerült már valakinek is megszöknie onnan?
- Csak egy embernek: Milo Cruznak. – behozza a képét a monitoron. Egy kis gyerek képét mutatja a gép. Alatta 2005-ös dátum villog.
- Őt ismerem. – csillan fel a szemem. – Egy gyerekkori barátom, de elköltöztek.
- Nos ez nem egészen így történt. – vakarja meg a fejét Marcus. Én kérdően nézek rá. – A Különítmény elvitte, a szüleit meg kivégezték.
- De erről miért nem tudtunk semmit? Miért nem vettem észre, hogy ő más?
- Mert takarítottak. Eltűntették a nyomokat.
- És apáék? Ők hallhattak valamit az este nem?
- Sosem hibáznak, és valamit meg kell még tudnod. Sajnálom, hogy pont tőlem, d ez van.
Marcustól már égnek áll a hajam! Mi van még?
- A szüleid a Különítménynek dolgoztak. – Hogy mi? A szívem ezerszeresével ver. A légzésem felgyorsul. Ez nem lehet!
- Miért nem szóltak? Azt mondták hogy ők olyanoknak dolgoznak, akik megvédik a magam fajtákat!
- Ott ismerkedtünk meg, lettünk barátok. Ők is kiléptek.
- De miért? – érzem, ahogy a forróság elönti az egész testemet. Miért hazudtak még akkor is?
- Miattad. Mikor rájöttek, hogy te sem vagy természetes, nem bírtak elengedni. Megszerettek téged. Így, hogy biztonságban légy kiléptek és eltitkolták az erőd.
Könny gyűlik a szemembe. Mindent értem tesznek, de mégis gyűlölöm őket, hogy állandóan hazudnak nekem.
- És mit tudsz az igazi szüleimről?
- Ők egy tűzvészben haltak meg.
- Azt tudom! De mégis hogyan?
- Warrik náluk járt. Ő gyújtotta fel őket.
- De miért?
- Nem lehet tudni.
Ebben a pillanatban hangok szűrődnek ki kintről. Odasétálok az ablakhoz. Autók százai parkoltak le, amiből fegyveres, egyenruhás emberek szállnak ki. Fegyvert még nem láttam élőben, csak a tévében. Csak ne essek pánikba!
- Emberek fegyverrel! – fordulok hozzájuk. – Most mit tegyünk?
- A Különítmény! – ugrik fel a székéből Marcus. – Fussatok!
- De merre? Hová menjünk ezután?
- Keressétek meg Milot!
Gyorsan a billentyűzet felé fordul és petyegni kezd. Még soha nem láttam így gépelni egy embert sem.
- Donwerben van.
- De hogy fogom megtalálni? Még a helyről sem hallottam?
- Hidd el azon a helyen hamar megleled.
Hangok. Egyre közelebb vannak.
- Mennetek kell! Futás!
Még mielőtt kimennénk az ajtón visszaszólok.
- Köszönöm.

***

Megállunk.
- Merre menjünk? – kérdezem Peter. A hangok egyre közelebb érnek.
- A lépcső felé nem mehetünk, szóval erre.
A másik irányba indultunk. Egy hatalmas lépcső vezet felfelé. Peter mászik elől, én mögötte. Olyan gyorsan megyek, amilyen gyorsan csak tudok. Nem akarom, hogy elkapjanak. Peter megáll.
- Mi az?
- Csak egy ajtó. – egy csattanás. – Gyere!
Peter kimászott. Én egyenesen a nyomában vagyok. Kihúzom magam. Feltápászkodok és látom, hogy a tetőn vagyunk.
- Tracy! – kiált Peter.
Megfordulok. Kicsapódik a lépcsőház felőli ajtó. Az emberek sorba tódulnak be, mint a kis kacsák. Odaszaladok Peterhöz. Egyre többen és többen lesznek. Mi meg csak hátrálunk és hátrálunk. A szívem majd kiugrik a helyéről. Még mindig jönnek, mi pedig elértük az épület szélét. Még lépnék egyet hátra, amikor Peter a pulóverem ujjánál fogva visszaránt.
- Óvatosan.
Egy nő lép ki a tömegből. Rövid szőke haja van, vékony a testalkata és az arcán tükröződik, hogy nem szívesen csinál ilyet.
- Figyeljetek! Nem akarunk tüzelni! Csak adjátok meg magatokat!
Peter megfordul és rám néz.
- Bízol bennem? – milyen kérdés ez?
- Persze, hogy bízom.
- Akkor jó.
Egyenesen a szemébe néz a nőnek.
- Tudja, hogy nem lehet. – mondja.
A nő meghúzni készül a ravaszt. Minden porcikám beleremeg. A szívem kihagy egy ütemet. Peter gyorsan magához húz és lefordulunk az épület tetejéről.
- ÁÁÁÁÁÁ! – sikítok, mikor eszembe jut, hogy valami teljesen kiment a fejemből. Peter tud repülni. Ahogy ez az eszembe jutott, Peter ár felfele ment. A nő, aki a fegyvert tartotta ránk az épületről néz minket, majd elsuhanunk előtte, onnan pedig fel az égbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése