2015. július 4., szombat

10. fejezet



Egy sikátorban szálltunk le, jó messze az épülettől.
- Hú ez meleg volt. – szólal meg Peter lihegve.
- Az a nő nem akart minket bántani. – emlékszek vissza az arcára.
- Komolyan? Fegyvert fogott ránk!
- Mert ez a munkája. Lehet mégsem olyan könnyű kilépni a Különítményből.
Peter a zsebében kotorászik, majd kihúzza a telefonját.
- Mit csinálsz?
- Calebet hívom. Hátha tudna segíteni.
- Legutóbb egész jól kijelentette, hogy ne számítsunk rá!
- De egy próbát azért megér! – és már a füléhez is emelte.
Kicsöng és kicsöng és kicsöng. Semmi, csak az üzenetrögzítő.
Caleb Palmer vagyok! Ha nem venném fel, biztos csinos lányokkal vagyok egy bárban! Kérlek a sípszó után hagyj üzenetet. Bíb!
- Szia Caleb! Peter vagyok. A segítséged kéne. Nagy bajban vagyunk. Most nem mondhatok neked semmit, de ha hallod ezt kérlek hívj vissza! – ezzel kinyomta.
- És most? – nézek rá.
- Merre is van a te barátod?
- Donwerben.
- Akkor indulás! – tápászkodik fel.
- Tudod, hogy merre van?
- Nem. Előbb szerzünk egy térképet. – egy kis szünet után ismét megszólal. – Most már óvatosabbnak kell lennünk.

***

Eközben a Palmer házban
Caleb

Ma itt maradtam vacsorára is. Szegény anya nagyon magányos ebben a nagy házban. De attól nem akar innen elmenni. A vacsora után a nappaliban helyezkedtem el a kanapén, amikor észreveszem, hogy a telefon zizeg a zsebemben. Egy hangüzenet: Szia Caleb! Peter vagyok. A segítséged kéne. Nagy bajban vagyunk. Most nem mondhatok neked semmit, de ha hallod ezt kérlek hívj vissza!
Jaj! Mibe keveredtél már megint Peter? Épp ütöm befelé a számár, amikor anya szólal meg mögöttem.
- Caleb tedd le a telefont!
- Nem anya! Peternek segítség kell.
- Azt mondtam tedd le! Ne akard, hogy használjam az erőmet! – ez egy nagyon jó érv. Anya sajnos van, hogy irányít embereket, és ezt velünk is ugyanúgy megcsinálja. Így hát lerakom a telefont az asztalra, felállok és egyenesen anya elé állok.
- Mit nem árulsz el? Mi ez az egész? – suttogom. A rekedtes hangomon meglepődtem.
- Nem segíthetsz Peternek. Ő más utat választott.
- Utat? – horkantok fel - Miről beszélsz?
- Itt az ideje, hogy megtudd az igazat. A te utadat.
Odasétál a fogashoz és felveszi a kabátját.
- Hova megyünk?
- Kocsikázunk egy kicsit.
Ahogy elindult az autó megszólaltam. Nem szeretem a titkokat.
- Akkor elárulnád végre, hogy mi ez az egész?
- Majd ha odaértünk. – a hangja kellemes volt, de mégis határozott. Ilyenkor kiráz tőle a hideg.
A Konfeksnél parkoltunk le.
- Mit keresünk itt?
- Nemsokára megtudod. – ó de utálom az ilyen válaszokat. Fortyog bennem a harag. Az ajtónál viszont már megered a nyelve.
- Hallottál már a Különítményről?
- Igen anya. Lehet, hogy nem beszélek dolgokról, de mindenről tudok. A Különítményről, hogy üldözik a magunk fajtát, Warrikról.
- Itt az ideje, hogy többet is megtudj!
Miután bemegyünk a folyosókon sétálunk. Végül egy olyan szobába nyitunk be, amit eddig sosem láttam. Teljesen üres volt.
- Ez, hogy került ide?
- Mindig is itt volt, csak álcázva. Egy képesség.
- Az agyat befolyásolja, hogy azt lásd, amit ő akar. – folytatom.
- Pontosan. Tényleg sokat tudsz. – láttam rajta a meglepettséget, de egyben a büszkeséget is. Majd megnyom egy gombot a falnál. Még mindig sötét van a szobában. Azt hittem a villanyt akarta felkapcsolni, amikor a padló a szoba közepén elkezd besüllyedni. Egy lépcső alakul ki belőle. Fény szűrődik fel lentről.
- Ezt meg hogy? – nézek anyámra kikerekedett szemmel.
- Csak utánad fiam. – toszogat anya, ezzel le is zárva a témát.
Ahogy leértünk anya került előre. Most már ő vezet. Egy fehér folyosón sétálunk, lámpákkal megvilágítva.
- A Különítményt képességgel bírók alapították azért, hogy a veszélyeseket bezárják, hogy tanulmányozzák őket és, hogy titokban tartsák mivoltukat.
- De miért? – ennek így nincs értelme.
- Látták, hogy mire képesek egyesek. Az erejüket rosszra használták. Az emberek meg, hogyha megtudják vadásznának ránk.
Befordulunk jobbra, majd egy hatalmas páncélozott ajtóval találom magam szemben. Anya a mellette lévő gépezethez tart, majd rányomja a kezét.
Amanda Palmer. Mondja a gép, majd kinyílik az ajtó.
- Kézlenyomat olvasó. – szól nekem a válla fölött. Az épületnek ezen része is fehér volt. Ahogy beljebb haladtunk nem sokkal messzebb az ajtótól hatalmas üvegablakok nyújtottak belátást az ott lévőkre. Cellák. Bent található ágy és wc. Volt olyan aki megvolt bilincselve és a padlóhoz láncolva, olyan is, aki csak simán szabadon elvolt magának.
- Itt tartjuk, akik kevésbé veszélyesek.
- Én… én ezt nem értem. Hogy jöhetett ez itt létre?
- Mindent a maga idejében fiam. – néz rám a határozott tekintettel. Megint egy ajtóhoz érünk, szintén a kézlenyomat leolvasóhoz, majd ugyanúgy beenged minket. Itt már kicsik voltak az ablakok, de be lehetett látni. Egy vaságyhoz voltak bilincselve és leszíjazva az emberek. Voltak egészen kisgyerekek is. Elszörnyedtem. A hideg cikázott a lábamtól, a hátamon keresztül, egészen a nyakamig, amitől felállt rajtam a szőr.
- Anya! Hisz gyerekek is vannak köztük!
- Meg kell értened fiam! A nagyobb jó érdekében tesszük! Tanulmányozzuk a képességüket, majd megtanítjuk őket jól használni!
- És, ha nem sikerül?
- Akkor… - már tudom mit fog mondani – meg kell ölnünk őket!
- De ez kegyetlenség!
- Nincs más lehetőség!
Túlmentünk a cellákon. Megint egy ajtó, majd egy folyosó. Azután már egy normálméretű ajtóhoz értünk, amin kilincs van. Ide meg simán belehet menni!
A szobában szekrénysorok húzódtak, nem sokkal távolabb a szoba közepétől egy asztal állt rajta géppel és iratokkal, mögötte meg egy szék volt. Anya oda ment és leült, majd intett nekem, hogy üljek le a vele szemben lévő székre. Nem igazán akartam, de anyával nem jó vitatkozni. Mindig ő nyer!
- Apáddal benne voltunk az alapítók között! – erre felcsillant a szemem – Sok más is ott volt. Például Tracy Saunders nevelőszülei is, vagy például Marcus Grey, vagy Loren nénikéd is. De, amikor kicsik voltatok is az a sok idegen azért jött, hogy tárgyaljunk az itteni dolgokról.
- Ti követtétek el végig ezeket a kegyetlenségeket? – csapok az asztalra, ami ennek hatására beleremeg.
- Meg kell értened fiam. Én utánam te veszed át a céget.
- De miért én?
- Mert te keménykezű vagy, megtudod különböztetni a szükségest a kényszertől! Vezetői egyéniség vagy. Ez a te utad!
- És Peter?
- Peter gyenge. Mindenkiben a jót akarja látni. Mindenkit megakar menteni. Na és persze Tracy Saunders is ott van.
- Mi a fene bajod van azzal a lánnyal? Rendes.
- Az a lány veszélyes!
- Ugyan mitől? Félsz, hogy neked dob egy párnát? – emelem feljebb a hangom.
- Tracy több képességgel bír.
- És? Attól még nem lesz egy pszichopata!
- Akkor máshogy fejezem ki magam. Az a lány nagyon értékes a számunkra. Megvan benne az összes létező képesség, csak nem tudja őket felhozni.
Erre felkapom a fejem.
- Honnan tudjátok ezt?
- Még amikor csecsemő volt és a szülei meghaltak hozzánk került. Elvégeztük rajta a DNS tesztet, hogy megnézzük milyen képességgel rendelkezik. Azután adtuk oda Saunderéknek.
Nem tudtam erre semmit sem mondani. Át kell gondolnom. Meg kell emésztenem a hallottakat.
- Fiam! Peter veszélyben van a közelében!
Ekkor merül fel bennem a dolog.
- Anya, miért emlegeted Peter nevét állandóan? Nem is szereted!
- De szeretem őt! – kiabálja. Feláll a székéből, de olyan gyorsan, hogy az egészen a falig gurul.
- Kiskorában alig törődtél vele! Mit tett ő ezért?
- Majdnem megölt téged! – lefagytam. Ez nem lehet igaz!
- Nem! Hazudsz! Csak manipulálni próbálsz vele!
- Nem! Ez az igazság!
- Akkor miért nem emlékszek?
Hallgat. Ebből könnyen leszűröm a választ.
- Kitöröltetted az emlékeimet? – üvöltök, s most már és is felállok a székemből. Irtó dühös vagyok. Érzem, ahogy a tűz teljesen átjárja a testemet.
- És őt behoztátok ide? – csend – Anya! Petert behoztátok ide?
- Igen! Behoztuk! – elszörnyedtem. Hogy tehették ezt!
- De hisz ő a saját fiad!
- Tudom… tudom. Már túltettem magam rajta. Törődök vele. Attól, hogy távolságtartó voltam vele szeretem, és nem bírnám őt elveszíteni! – látom rajta az őszinteséget - Ezért kérlek segíts, hogy biztonságban legyen.
Visszaroskadtam a székbe. Nem tudom meddig nem beszéltünk, de nyugalomra volt szükségem. Segítenem kell Peteren. Igen. Az ő érdekében teszem!
- Jó elvállalom!  - anya megvillantja elégedett mosolyát.
- Tudtam, hogy helyesen cselekszel.
- Mit kell tennem?
- Tanulni. Meg kell tanulnod itt a dolgok menetét. Majd aztán te is belátod, hogy miért is jó ez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése