2015. június 2., kedd

5. fejezet



Már úgy reggel lehetett, amikor a reptérre értem. Senki sem nézett meg magának. Bár a kormot lemostam magamról még a mosdóban. Megvettem a jegyet, és már a repülőn is ülök. A fapados osztályra szólt a jegyem. Spórolnom kell a pénzzel, ha még enni is akarok. Viszont nagyon megszívtam. Mellém került egy vénasszony. Egy igen beszédes vénasszony. Csak beszél és beszél. Beszél a fiáról, beszél a macskáiról. Kérlek Uram segíts meg! Én meg csak bólogatok és bólogatok, miközben igyekszem inkább elterelni a gondolataimat az este történtekről. Vajon élnek még? Mi lesz velem ha nem? Valami görcs támad a gyomromban és könnyek gyűlnek a szemembe. Nem! Nem sírhatsz érted! Kinézek az ablakon. Semmi mást nem látni, csak a bégtelennek tűnő fehérséget. A fejemet a hideg ablaknak nyomom és elalszok.

***

Büdös van. Ettől a szennyvízszagtól a hányinger tör rám. Suhanó kocsik hangját hozza a szél. Viszont a nagy zajok között egy lány sikítása tör utat magának. Annyira ismerős a hangja. De kié? Meg kell találnom a hang forrását. Elkezdek szaladni. Újabb sikítás. Befordulok jobbra. Rögtön elbújok a hosszú kukasor mögé, nehogy meglássanak. Túl sötét van, és alig tudom kivenni a formákat. Egy vékony és karcsú alakot látok, aki szerintem egy lány, valamint néhány sötét foltot körülötte. Motyognak valamit, de nem tudom kivenni. Az egyik közelebb lép, majd valamit csinál a lánnyal. Az összeesik. Valamit még mormol az orra alatt az illető, majd a társaival elmegy. Nem is gondoltam át mit csinálok. Hisz mi bajom eshetne? Ez úgyis csak egy álom! Gyorsan odafutok a lányhoz. Villámcsapásként hasított belém a felismerés. Ez a lány én voltam! Vér folyt az orromból, a szemem a semmibe révedt. A számban éreztem a gyomromból feltörő epét. Annyi mindent láttam már, de még magamat holtan nem volt szerencsém. Hát már ez is sikerült! Mire jobban szemügyre venném a dolgokat felébredek.

***

Amikor kinyitom a szememet érzem, hogy egy izzadság csepp lecsordul a homlokomról indulva, lefutva a két szemem között egészen az orrom hegyéig. Még eddig sosem voltam külső szemlélő az álmaimban. Ez valami új! Főleg azért, mert más volt a szituáció is. Vajon meddig aludtam? Ránézek a mellettem ülő idős hölgyre. Ő is elszenderedett. Ránézek a karjára, amelyet egy óra ékesített. Fél négy van. Valami bizsergést érzek a tarkómon. Nem is tudom megmondani, hogy milyet. Valami hideg bizsergés fut fel rajtam, amitől még a szőr is feláll a hátamon és a hideg is kiráz. Valaki engem néz. Hátra fordulok. Alaposan körbenézek mindenkit, aki a gépen tartózkodik. De mindenki vagy olvas, vagy alszik, vagy beszélget valakivel. Már paranoiás is vagyok! De mindez a dolog abbamaradt, amint megszólalt a pilóta.
-Kérjük kedves utasainkat, hogy csatolják be öveiket. Megérkeztünk!
A fejem rögtön felkapom és kinézek az ablakon. New York! Lélegzetelállító látvány. Az égbe törő épületek, a mindent elborító fényáradat, az emberek. Innen teljesen olyanok, mint a hangyák. Ott nyüzsögnek egy kis terepasztalon, s mindenki végzi a saját feladatát. Mindig is el akartam jutni ide, csak apaék nem engedtek volna el. Mindig majd ha nagyobb leszel. Ahogy a családomra gondoltam rögtön elpárolgott a nagy izgatottság és helyét a bús és komor szomorúság vette át.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése